ABC myšlení

Magazín pro chytré hlavičky

Inspirace Novinky Ostatní

Jak na výzkum: 5 kroků v procesu výzkumu

Výzkum je základním procesem, jak se informovat o jakémkoli tématu pomocí spolehlivých zdrojů informací.

Co je výzkum?

Výzkum je proces, kterým shromažďujete spolehlivé informace o konkrétním tématu, obvykle za účelem zodpovězení konkrétní otázky, vytvoření názoru nebo rozhodnutí. Akademici často rozdělují výzkum na dva odlišné typy: primární výzkum (ve kterém výzkumník získává bezprostřední zkušenost s tématem) a sekundární výzkum (ve kterém se výzkumník dívá na výzkum, který na dané téma provedli ostatní).

Existuje mnoho různých výzkumných metod, včetně internetového výzkumu (pomocí vyhledávačů, webových stránek a dalších online zdrojů), vědeckého výzkumu (použití vědecké metody k testování hypotéz), výzkumu místních a univerzitních knihoven (pomocí knih, encyklopedií, novinových článků, vrstevníků). -recenzované články v časopisech, katalogy a akademické databáze a adresáře a rozhovory (pomocí dotazníků a diskuzí s tématy).

Proč je výzkum důležitý?

Výzkum je životně důležitý proces, který zvyšuje vaše znalosti a porozumění tématu, spíše než aby vás nutil spoléhat se pouze na vaše vlastní základní informace. Dobrý výzkum vám umožní získat více informací, než odpovíte na otázku, zvážit všechny úhly pohledu, než si vytvoříte názor, a využít zkušenosti ostatních, než se rozhodnete.

Jak na výzkum

Výzkumný proces se může vztahovat na vše od vědeckého výzkumu po osobní otázku; každý typ výzkumu má jiná očekávání a procesy. Obecně platí, že zde je návod krok za krokem:

1. Začněte otázkou . Prvním krokem výzkumného procesu je položit si otázku. V případě akademického výzkumu může být vaše výzkumná otázka na širokou konverzaci ve vašem oboru. Například v humanitních oborech by výzkumná otázka mohla znít: „Jak feminismus ovlivnil americkou literaturu v 70. letech? V případě osobního výzkumu může být vaše otázka menší a konkrétnější: „Jak se probudím s odpočatějším? Pokud se váš výzkum týká práce na střední nebo vysoké škole, možná budete muset probrat brainstorming , abyste přišli s otázkou, nebo přejděte do fáze výzkumu, abyste zjistili, jaké druhy otázek a široká témata vás zajímají.

2. Hledejte široce . Váš předběžný průzkum tématu bude pravděpodobně obecný – tato vyhledávací strategie vám umožní shromáždit co nejvíce obecných informací o daném tématu. To vám pomůže získat jasnější představu o rozsahu vaší otázky. V případě akademického výzkumu můžete hodně číst (v tématech jako feminismus, 70. léta a americká literatura). V případě osobního průzkumu můžete na internetu obecně vyhledávat sekundární zdroje, které pojednávají o souvisejících tématech (jako jsou budíky, polštáře a meditační techniky).

3. Zužte zaměření . Při provádění výzkumu věnujte pozornost momentům, které vás zajímají – použijte je k určení, kde provést podrobnější výzkum. Možná se vám některý konkrétní romanopisec zdá obzvláště zajímavý, nebo vás více přitahují budíky než polštáře z paměťové pěny. V této fázi byste také měli věnovat čas vyhodnocení zdrojů informací, které jste našli, abyste se ujistili, že jsou spolehlivé a nezaujaté.

4. Proveďte specifický výzkum . Jakmile se vaše otázka začne zužovat, možná budete muset provést další výzkum, abyste se zdokonalili ve vašem konkrétním tématu. Rozhlédněte se kolem sebe, abyste zjistili, zda ostatní výzkumníci měli podobné otázky a publikovali nebo zveřejnili svá zjištění. Případně můžete provést primární výzkum a začít testovat konkrétní hypotézy. V případě akademického výzkumného dokumentu máte v této fázi pravděpodobně dostatek informací k tomu, abyste mohli začít vytvářet prohlášení o své diplomové práci nebo ústřední tvrzení.

5. Dokončete projekt . Poslední fází výzkumného procesu je dokončení vašeho výzkumného projektu – to může znamenat napsání závěrečné práce, vytvoření konkrétního názoru nebo zakoupení konkrétního řešení vašeho problému. U výzkumu, který zahrnuje psaní a publikování článku, musí výzkumník také dodržovat pravidla plagiátorství, citačních informací a formátů – jako je Modern Language Association (MLA), American Psychological Association (APA), Chicago a tak dále. I když se jedná o poslední krok výzkumného procesu, neznamená to, že je projekt navždy uzavřen – později můžete zjistit, že potřebujete nebo chcete provést následný výzkum, když se změní téma nebo vaše zájmy.